Wednesday, July 8, 2009

teringat kereta dulu...kax 8869...dihatiku (okt 2005-okt 2008)

segak bergaya
tampan hebat


berwawasan

bercita-cita tinggi

sebenarnya banyak ah kenangan aku dengannya..kax 8869...disini aku coretkan kenangan2 indah bersama kax 8869...syahdunyer...
awal tahun 2005-tahun beli keta time tu,ramai ah beli...mula2 nuar, pastu ex-housemate aku,zul jkm, pastu aku plak,pastu azwan jkm,apiz jkm, usop jpg-ex-housemate dan seterusnya...
okt 2005-masa tu bulan puasa, 2 minggu lebih ...sebelum rayer puasa, aku ajaklah ex-housemate kaki pancing sorang ni(Zul JKM)ngan geng JKE masa tu (nuar dan hifi)g a.staq cari keta, aku ingat nak cari keta second hand,bawah 10 ribu...aleh2 beli wira merah ni,xjadi plak. tu pun dengar gak nasihat kengkawan, ok lah aku beli.rm32,500 masa tu(kira dah tawar dah ni,harga asal dalam rm36,00 kot...luper dah)so berbanggalah aku time tu...masa tengah kaya plak tu...kira rayer sakan ah tahun tu...siap beli baju raya sama kaler ngan keta aku...sehati sejiwalah katakan
#masa beli tu,xsampai 24jam, keta masuk icu....pjg ceritanyer...
kenapa keta ni aku rindu sangat,sebab....
  • keta nilah aku bawak wife aku dulu(time tu tunang) kuar dating...
  • keta nilah yang sedondon warna ngan baju melayu aku masa raya dulu...
  • keta nilah aku banyak kena accident(3 x)....mujur panjang umur lagi...alhamdulillah
  • keta ni jugak ler,time nak jual jer...banyak masalah,tak laku lah...kena tipulah...alih2 keta tu balik semula kat aku...macam xnak berpisah jer ngan aku...
  • keta nilah jugak banyak kali tayar pecah,paling mencabar kat puncak titiwangsa...masa on the way nak balik kelantan...,cermin pecah pun kat puncak titiwangsa gak....

okt 2008- keta aku berpindah milik kepada seorang cikgu kat area kg bini aku,melor kb...ok gak...buleh gak aku tengok keta tu selalu....dekat dimata,dekat dihati....


4 comments:

  1. dan kereta ini jugalah pernah melanggar haji zamri dan acy6363... huhuhhu

    ReplyDelete
  2. iyo ko adanz? huu....sadisnya keta ni..
    (keta aku jugak yang ngeri)

    ReplyDelete
  3. luper lak...kesssian gak,nak wat cmaner...xnampak...sori la adanz...sori gak kat hj zamri...xsempat nak brek..haha ader hikmatlah tuuu....yang penting dah ganti plat motor danz kan???

    ReplyDelete
  4. kereta buleh tukar2 tapi bini kena jaga elok2 sebab takdok alat ganti dan tak leh tukar... tapi ada gak orang yang tukar dan pakai lebih dari satu mace kereta..

    ReplyDelete