Friday, July 17, 2009

Balik Kampung Buah Machang VS bunga Melor

esok,bermulalah perjalananku ke kampung...kan cuti 3 hari...kampung aku sebenarnye Pasir mas, tapi kerana ayah aku beli rumah teres kat Ma-che(Machang), maka bermastautinlah keluarga aku di situ,(sejak tahun 2003 lagi.)..aku ni memang suka balik kg,ader jer cuti lebih dari biasa(biasa 2hari kan),haa....destinasi utama ialah balik kg...
bukan aper...dah biasa camtu,dulu masa study pun camtu gak,sibuk camner pun, aku mesti balik kg...teringat kat mak ayah lahh...kesian jugak,masa nilah nak jumpa mereka,setakat telefon aperlah sgt,bila tanya sihat tak?jawab mak aku, sihat...kadang2 orang tua kita ni tak nak susahkan anak2 dia,bila tanya sihat tak?mesti sihat jawabnya...aku ni telefon skali seminggu jer,so...xpuas berborak ngan mak ...ayah...time balik mesti tido umah aku dulu,esoknya baru balik umah wife aku...xjauh pun jaraj umah aku ngan umah wife aku,lam 20minit sampai ah kalau ngan keta,...kat melor,kb jer

ziarah ibubapa ni,kena selalu....jadi amalan,jadi budaya keluarga...bukan time rayer jer,baru balik kg...(tu pun sebab semua org balik kg...ish...sedih kawe kalau ader org camtu...)

kalau macam aku,senang ah...satu negeri jer,tapi kalau yang berlainan negeri pun,ok gak ler...kena bincang ah...gilir2...at least sebulan skali ah,jenguk2 lah mak ayah kita tu...selagi mereka masih ader,kalau dah xder? kuar airmata darah campur nanah skalipun,dah tak guna time tu...fikirlah sendiri...


No comments:

Post a Comment